hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انیمیشن های آینده دیزنی و پیکسار را بشناسید! | داستان اسباب بازی ۵؟

انیمیشن های آینده دیزنی و پیکسار را بشناسید! | داستان اسباب بازی ۵؟

در این مقاله قرار است انیمیشن‌های آینده دو استودیو پیکسار و والت دیزنی را معرفی کنیم و بیشتر با این آثار جذاب آشنا شویم.

استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی و پیکسار روزهای متفاوتی را تجربه می‌کنند. پس از اینکه برنامه ساخت دنباله برای انیمیشن‌های این دو استودیو از سال ۲۰۱۹ متوقف شد، تمرکز دو استودیو روی ساخت آثار اورجینال قرار گرفت که شروع آن مثبت بود و شاهد ساخت آثاری مثل انیمیشن Soul، انیمیشن لوکا و انیمیشن Turning Red توسط پیکسار و انیمیشن Raya and the Last Dragon و انیمیشن Encanto توسط دیزنی بودیم.

اما با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماها و انتشار این آثار از دیزنی پلاس، دیزنی با مشکلات بزرگ مالی مواجه شد. ازطرفی انیمیشن‌های پر هزینه خود روی سرویس قرار می‌گرفتند که هزینه ماهیانه آن کمتر از ۱۰ دلار بود و عملا هزینه ساخت این آثار غیر قابل بازگشت بود و ازطرفی مردم در آن روزها بیشتر تمایل داشتند آثار خانوادگی را در خانه تماشا کنند تا اینکه به سالن‌های سینما بروند. در ادامه پیکسار با انیمیشن Lightyear و دیزنی با انیمیشن Strange World و اخیرا انیمیشن Wish یک سقوط آزاد را تجربه کردند.

قلعه مشهور والت دیزنی

حالا والت دیزنی دوباره به سیاست دهه خود بازگشته است و تصمیم دارد تمرکز بیشتری روی ساخت دنباله‌ها برای کاهش ریسک و افزایش درآمد و سود بگذارد که این روند با اکران انیمیشن Inside Out 2 از پیکسار و انیمیشن Moana 2 از دیزنی در سال جاری آغاز خواهد شد. اگرچه باتوجه‌به عملکرد موفق انیمیشن المنتال در تابستان سال گذشته به‌نظر می‌رسد که پیکسار فعلا به‌صورت گزینشی دنباله تولید خواهد کرد و تا اواخر سال ۲۰۲۶ حداقل دو انیمیشن اورجینال را درکنار تولید انیمیشن Toy Story 5 تولید و اکران می‌کند، اما در مورد استودیو دیزنی ظاهرا وضعیت کمی تفاوت دارد.

اما استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی حداقل تا سال ۲۰۲۶ قرار است به تولید دنباله برای انیمیشن‌های خود مثل Zootopia و دو دنباله برای فروزن بپردازد و فعلا نشانه‌ای برای تولید و اکران اثری اورجینال در بین آثار آینده آن‌ها دیده نمی‌شود؛ اگرچه قابل پیش‌بینی است که انیمیشن بعدی جرد بوش و بایرون هاوارد، کارگردانان انیمیشن انکانتو اثری اورجینال باشد. با ذکر این نکته که ترتیب براساس تاریخ اکران است، حالا در این مقاله قرار است به معرفی انیمشین‌های آینده پیکسار و دیزنی بپردازیم.


انیمیشن های آینده پیکسار

ملاقات شخصیت اضطراب با دیگر احساسات رایلی در انیمیشن Inside Out 2

انیمیشن درون و بیرون ۲

انیمیشن Inside Out 2

  • کارگردان: کلسی مان
  • نویسنده: مگ لفاوه
  • بازیگران: امی پولر، فیلیس اسمیت، لویس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاوک، ایو ادبری، ادل اگزارکوپولوس، پال والتر هاوزر، کنسینگتون تالمن، دایان لین، کایل مک‌لاکلن،‌ لیلیمار هرناندز، ایوت نیکول براون، فلی، دیو گولز، فرانک اوز، بابی موینیهان و جان راتزنبرگر
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Inside Out 2 در IMDB

در انیمیشن Inside Out 2 دوباره افکار ذهنی رایلی نوجوان باز خواهیم گشت، درست زمانی‌که مقر اصلی در حال تخریب است تا فضایی برای یک موقیت ‌پیش‌بینی نشده باز شود و آن همم چیزی جز احساسات جدید نیست. شادی، غم، خشم، ترس و انزجار، که مدت‌ها است عملیات موفقیت‌آمیزی را انجام داده‌اند، مطمئن نیستند که وقتی اضطراب ظاهر می‌شود چه احساسی داشته باشند و به‌نظر می‌رسد که او تنها نیست.

رایلی در انیمیشین Inside Out 2 دارای احساسات جدیدی خواهد بود

بدون شک انیمیشن Inside Out یکی از بهترین ساخته‌های پیکسار است و حالا دنباله آن بدون پیت داکتر شاخته شده است که باعث می‌شود بسیاری به موفقیت این قسمت کمی شک داشته باشند. بااین‌حال نمایش‌های انیمیشن Inside Out 2 تاکنون توانسته است نظر بسیاری را جلب کند و در بدترین حالت می‌توانیم منتظر یک دنباله خوش ساخت و سرگرم کننده باشیم. همچنین ۳۵ دقیقه ابتدایی انیمیشن در سینماکان پخش شده است که با واکنش مثبت تماشاگران مواجه شده است.

در انیمیشن درون و بیرون ۲ باید منتظر احساسات جدیدی باشیم که تاکنون شخصیت اضطراب توانسته است در نمایش‌های فیلم به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و حتی بسیاری که ۳۵ دقیقه اول فیلم را تماشا کرده‌اند می‌گویند که او ستاره بخش اول انیمیشن بوده است. حسادت، بی‌حوصلگی و خجالت سه احساس جدید دیگر رایلی هستند که برخی می‌گویند آن‌ها احساسات موقتی رایلی هستند و در بزرگسالی محو خواهند شد؛ چرا که پدر و مادر او دارای این احساسات نیستند.


الیو در حال صحبت با فضایی ها در انیمیشن Elio

انیمیشن الیو

انیمیشن Elio

  • کارگردان: آدریان مولینا
  • نویسنده: آدریان مولینا
  • بازیگران: یونس کیبراب، آمریکا فررا، جمیله جمیل و برد گرت
  • تاریخ انتشار: ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۳ خرداد ۱۴۰۴)
  • انیمیشن Elio در IMDB

انیمیشن Elio داستان پسر یازده ساله‌ای به‌نام الیو سولیس را دنبال می‌کند که به‌طور تصادفی پس از اینکه توسط بیگانگان به‌دلیل برقراری تماس توسط بیگانگان به جهان منتقل می‌شود، سفیر بین‌کهکشانی سیاره زمین می‌شود. الیو باید پیوندهای جدیدی را با شکل‌های زندگی بیگانه‌های عجیب و غریب ایجاد کند و از یک سری آزمایش‌های وحشتناک جان سالم به در ببرد. انیمیشن الیو قرار است انیمیشن اورجینال بعدی پیکسار باشد که توسط آدریان مولینا، دستیار کارگردان انیمیشن Coco ساخته می‌شود.

مولینا درواقع نقش مهمی در شکل‌گیری انیمیشن کوکو داشته و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری منتظر کار مستقل او باشند و انتظارات از انیمیشن Elio بالا برود. در حال حاضر به‌جز یک تیزر تریلر کوتاه چیز زیادی از انیمیشن منتشر نشده است و دیزنی اکران آن را از سال ۲۰۲۴ به سال ۲۰۲۵ موکول کرده است. بااین‌حال این می‌تواند زمان بیشتری به سازندگان انیمیشن دهد تا اثری را تولید کنند که تضمینی برای آینده تولید آثار اورجینال دیزنی شود.


شرکت پیکسار

انیمیشن بدون نام پیکسار

انیمیشن Untitled Pixar

  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: اعلام نشده
  • بازیگران: اعلام نشده
  • تاریخ انتشار: ۶ مارس ۲۰۲۶ (۱۵ اسفند ۱۴۰۴)
  • انیمیشن بدون نام پیکسار در IMDB

پیکسار در سال ۲۰۲۶ دارای ۲ انیمیشن خواهد بود که یکی از این آثار هنوز به شکل رسمی معرفی نشده است. بااین‌حال طبق شواهد و گفته منابع داخلی، این اثر احتمالا یک انیمیشن اورجینال است و یک دنباله نخواهد بود. اما این انیمیشن توسط چه کسی ساخته می‌شود؟ صحبت‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن برخی می‌گویند این انیمیشن ممکن است اثر بعدی دن اسکنلون، کارگردان انیمیشن Onward و انیمیشن Monsters University باشد که می‌تواند منطقی باشد.

انریکو کازاروزا، کارگردان انیمیشن لوکا و دامی شی، کارگردان انیمیشن Turning Red دو گزینه احتمالی بعدی هستند که احتمال دارد کارگردانی اثری دیگر به آن‌ها داده شده باشد. در هر حال احتمال اینکه شخص دیگری که سابقه حضور در آثار پیکسار را داشته باشد، نیز وجود دارد و طی این سال‌ها پیکسار فرصت زیادی به افراد جدید را داده است که بعضا نتیجه مثبت و بعضا نتیجه منفی گرفته است و باید دید درنهایت با چه اثری طرف خواهیم بود.


تمامی شخصیت‌های دوست‌داشتنی انیمیشن بسیار محبوب داستان اسباب‌بازی در پوستری از این ساخته دیزنی و پیکسار

انیمیشن داستان اسباب بازی ۵

انیمیشن Toy Story 5

  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: اعلام نشده
  • بازیگران: تام هنکس و تیم آلن
  • تاریخ انتشار: ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۹ خرداد ۱۴۰۵)
  • انیمیشن Toy Story 5 در IMDB
در انیمیشن Toy Story 5 ممکن است شاهد بازگشت نسخه بزرگسال اندی باشیم

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که پس از انیمیشن Toy Story 3 شاهد ساخت قسمت دیگری از این انیمیشن باشیم، اما درنهایت انیمیشن Toy Story 4 ساخته شد و توانست موفقیت قسمت‌های گذشته چه در گیشه و چه در فصل جوایز تکرار کند. حالا با اینکه در ابتدا قرار بود این قسمت رسما کار مجموعه داستان اسباب بازی را خاتمه دهد، اما ظاهرا پیکسار توانسته است به ایده دیگری دست پیدا کند و نظر باب ایگر و دیزنی برای ساخت انیمیشن Toy Story 5 را جلب کرده است.

اطلاعات زیادی از انیمیشن داستان اسباب بازی ۵ در دسترس نیست و نمی‌دانیم که چه کسی قرار است روی صندلی کارگردانی این قسمت بنشیند. در حال حاضر تنها بازگشت تام هنکس برای صداپیشگی وودی و تیم آلن برای صداپیشگی باز لایتیر تایید شده است. هممچنین گفته می‌شود آقای پوتیتو هد و خانم پوتیتو هد در این انیمیشن باز خواهند گشت و حتی ممکن است شاهد اندی بزرگسال در انیمیشن Toy Story 5 باشیم. در هر حال بازگشت به دنیای داستان اسباب بازی با اینکه می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، اما همچنان می‌تواند قسمت دیگری برای این مجموعه محبوب هم لقب بگیرد.


انیمیشن های آینده دیزنی

موآنا و مائوری در حال دریانوردی در شب به‌همراه یک وال در انیمیشن Moana 2

انیمیشن موآنا ۲

انیمیشن Moana 2

  • کارگردان: دیوید دریک جونیور
  • نویسنده: دیوید دریک جونیور
  • بازیگران: آلیئی کراوالیو و دواین جانسون
  • تاریخ انتشار: ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۷ آذر ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Moana 2 در IMDB
انیمیشن Moana 2 در اصل یک سریال انیمیشنی برای دیزنی پلاس بوده است که در ادامه برنامه آن به یک انیمیشن سینمایی تبدیل شد

انیمیشن Moana 2 ادامه داستان موزیکال موانا را روایت خواهد کرد که او به‌همراه مائووی و گروهی از دریانوردان کاملا جدید و غیر معمول یک سفر دریایی جدید را آغاز می‌کند. موانا پس از اینکه با پیامی غیر منتظره از اجداد راه‌یاب خود مواجه می‌شود، باید به دریاهای دور از اقیانوس و در آب‌های خطرناک و گمشده سفر کند تا با ماجراجویی جدیدی مواجه شود که پیش از این آن را تجربه نکرده است.

انیمیشن Moana 2 درواقع در ابتدا قرار بود یک سریال انیمیشنی برای شبکه دیزنی پلاس باشد، اما در ادامه و با بازگشت باب ایگر تصمیم به تغییر این موضوع گرفته شد و حالا این انیمیشن سریالی به یک انیمیشن سینمایی تبدیل شده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری به‌جز یک تیزر کوتاه منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که انیمیشن موآنا ۲ قرار است ۳ سال پس از حوادث انیمیشن Moana جریان داشته باشد که در آن حالا موآنا بزرگ‌تر شده است و آماده یک ماجراجویی جدید می‌شود.


برخی از شخصیت های اصلی انیمیشن Zootopia

انیمیشن زوتوپیا ۲

انیمیشن Zootopia 2

  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: اعلام نشده
  • بازیگران: جنیفر گودوین و جیسون بیتمن
  • تاریخ انتشار: ۲۶ نوامبر ۲۰۲۵ (۵ آذر ۱۴۰۴)
  • انیمیشن Zootopia 2 در IMDB

انیمیشن Zootopia 2 یکی از چندین اثری است که پس از بازگشت باب ایگر به والت دیزنی ساخت آن تایید شده است. بدون شک انیمیشن Zootopia یکی از موفق‌ترین آثار دیزنی در طول سال‌های گذشته است، اما آیا دنباله آن می‌تواند موفقیت قسمت اول را تکرار کند؟ در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از این انیمیشن وجود دارد و تنها می‌دانیم که شخصیت‌های اصلی انیمیشن در دنباله آن باز خواهند گشت.

همچنین بازگشت سازندگان اصلی انیمیشن هم تاکنون تایید نشده است و به‌نظر می‌رسد که بایرون هاوارد ترجیح می‌دهد انیمیشن اورجینال دیگری را کارگردانی کند. بااین‌حال بازگشت به دنیای زوتوپیا می‌تواند هیجان‌انگیز باشد و باید دید که درنهایت انیمیشن Zootopia 2 می‌تواند موفقیت قسمت اول را تکرار کند یا صرفا یک اثر سرگرم کننده خواهد شد.


والپیپر انیمیشن Frozen 2

انیمیشن فروزن ۳

انیمیشن Frozen 3

  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: اعلام نشده
  • بازیگران: کریستن بل، ایدینا منزل، جاش گد و جاناتان گراف
  • تاریخ انتشار: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۶ (۴ آذر ۱۴۰۵)
  • انیمیشن Frozen 3 در IMDB
درکنار انیمیشن Frozen 3، انیمیشن فروزن 4 هم همزمان در دست ساخت است

دو قسمت انیمیشن Frozen موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ استودیو انیمیشن والت دیزنی در گیشه هستند و ساخت قسمت جدید آن نمی‌تواند اتفاق خیلی غافلگیر کننده‌ای باشد. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از انیمیشن فروزن 3 در دسترس است و تنها اعلام شده است این انیمیشن در سال ۲۰۲۶ اکران خواهد شد و با اینکه تاریخ دقیق اکران آن اعلام نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که انیمیشن Frozen 3 در پاییز ۲۰۲۶ اکران شود.

همچنین جنیفر لی، خالق انیمیشن فروزن قرار نیست به‌عنوان نویسنده یا کارگردان در قسمت سوم این انیمیشن موزیکال حضور داشته باشد. در هر حال لی می‌گوید که آن‌ها دارای ایده فوق‌العاده‌ای برای انیمیشن Frozen 3 هستند و تنها زمان درستی این موضوع را می‌تواند تایید کند.


السا و آنا از انیمیشن یخ زده در میان جنگل مه آلود

انیمیشن فروزن ۴

انیمیشن Frozen 4

  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: اعلام نشده
  • بازیگران: کریستن بل، ایدینا منزل، جاش گد و جاناتان گراف
  • تاریخ انتشار: اعلام نشده
  • انیمیشن Frozen 4 در IMDB

پس از اینکه ساخت انیمیشن Frozen 3 تایید شد، باب ایگر در ادامه به شکلی غافلگیر کننده ساخت انیمیشن فروزن 4 را هم تایید کرده است که مانند قسمت اول اطلاعات زیادی از این قسمت هم در دسترس نیست. بااین‌حال می‌توان انتظار داشت که اتفاقات انیمیشن Frozen 4 مرتبط به قسمت سوم باشند و درواقع دو قسمت به شکلی همزمان ساخته می‌شوند که درواقع یک داستان به دو قسمت تبدیل شده است. بااین‌حال باید منتظر اطلاعات بیشتری در این رابطه بمانیم.

منبع: zoomg-367852

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد